Víte, jak si na internetu zajistit pevné místo vašich webových stránek a zrovna tak pravidelné návštěvníky a čtenáře webu? Začít je možné tím, že se především vyvarujete častých chyb, které vyženou vaše návštěvníky webu ještě dříve, než na vaše stránky poprvé kliknou.
Především vsaďte na jednoduchost.
Nejjednodušší cestou je výběr vhodného nástroje pro vytváření vašeho webu. To vám dá do rukou velkou konkurenční výhodu. Převážná většina uživatelů internetu nesleduje trendové webdesigny.
Webová stránka nemá žádný plán a cíl
Kvalitní web se v současné době neobejde bez přípravy. Dobře tedy rozvažte:
ü Pro koho svoje webové stránky vytváříte.
ü Jaký vzhled webu vaše čtenáře a návštěvníky zaujme.
ü Co všechno můžete svým návštěvníkům na webových stránkách nabídnout.
ü Co je cílem webu, kterého zamýšlíte dosáhnout.
Tedy, ve zkratce, než začnete tvořit svůj vlastní web, odpovězte si na tyto otázky:
ü Pro koho webové stránky děláte?
ü Jak chcete, aby web vypadal?
ü Jaký obsah návštěvníkům nabídnete?
ü Jaké jsou vaše cíle?
Nepřehledná domovská stránka
Domovská stránka je jednou z nejdůležitějších věcí na webových stránkách. Základem domovské stránky je viditelný titulek, který návštěvníky obeznámí s tematickým zaměřením vašeho webu. Je velice důležité upoutat pozornost návštěvníků a vzbudit v nich zájem. Právě titulek a podtitulek, případně i slogan, na domovské stránce, jsou k tomu ideální.
ü Velmi důležité na webové stránce je také menu. Samotné menu by nemělo mít příliš mnoho položek. Ideální je počet položek do osmi, s výjimkou e-shopů. Zároveň by mělo být pro návštěvníky srozumitelné.
ü Myslete především na to, že domovská stránka vašeho webu je něco jako výloha. To znamená, že reprezentuje úroveň vaší webové stránky. Takže čím přehlednější stránky, tím lépe vynikne vše ostatní a podstatné.